lauantai 10. maaliskuuta 2018

Lappeenranta / Jussi Markkasen patsas

Tunteikas eilisilta takana ja oli lähellä ettei tullut minullekin tippa silmäkulmaan kun olin katsomassa SaiPan maalivahdin Jussi Markkasen juhlaottelua. SaiPa oli järjestänyt omalle sankarilleen ja uuden nousun ilmentymälleen arvoisensa tapahtuman, Oli aivan saakelin hieno tunnelma täyden Kisapuiston lehtereillä seurata yhden lappeenrantalaisen legendan jäähyväisiä. Tappio jonninjoutavassa pelissä ei haitannut, vaan kaikki ajatukset olivat Jussin puolella.
                              Jussi Markkanen "End of an era"

Vaikka tätä blogia kirjoitellessani olen viime ajat esitellyt kohteita Venäjältä ja Kymenlaaksosta, niin kyllähän minä olen lappeenrantalainen tai kuten passissani lukee, niin lauritsalalainen. Vaikka oman alueeni kohteet on viime aikoina jäänyt vähän vähemmälle, niin minulla on elämässäni aina ollut tärkeänä osana SaiPa ja sen mukanaan tuoma yhteisöllisyys. Isäukko raahasi minut peleihin jo aikana ennen jäähallia ja tietenkin SaiPan peleihin. Olin kuulemma paikalla pari kuukautisena pojannaskalina ottelussa, missä SaiPa varmisti ainoan mitalinsa keväällä 1966. Muistikuvia ei tapahtumasta ole, mutta olen aktiivisesti metsästänyt elämyksiä syksystä 1972 lähtien.

                               Jussi kertoo uran päätöksestä

Hallille olen raahautunut siis 46 vuoden ajan ja odottanut sitä saatanan mitalia, mitä ei tähän mennessä ole koskaan tullut. Aion jatkossakin ilmestyä jokaiseen peliin, koska ilman tätä SaiPan tarjoamaa viihdettä en osaa elää. Olen leikilläni sanonut useasti, että pidän kannajana välivuoden, kunhan se mitali saadaan. Ilmeisesti olen lasketellut luikuria, koska tiedän etten pysty siihen! 

                               Markkanen palaa SaiPaan syksyllä 2013

Olen kokenut monia upeita ja huonojakin hetkiä SaiPan kannattajana, mutta uskoni ei ole horjunut kertaakaan. Eikä muuten tule horjumaan jatkossakaan. Vielä me niitä mitaleita rohmutaan, se on varmaa! Meidän pojat klaaraa homman....

Koska jääkiekko elää taas hyviä aikoja Lappeenrannassa ja ilmeisesti saadaan uusi jäähallikin legendaarisen Kisapuiston korvaajaksi, ellei rahat taas mene johonkin turhaan, kuten homeisten koulujen rakentamiseen. Niinpä ehdotankin, että jäähallin sisäänkäynnin eteen hommataan Markkasen Jussin patsas. Ettei Jussilla olisi niin ikävää yksin päivystää, niin varataan viereen paikka Kohon Villelle. Nuo kaksi kuvastavat SaiPan nousua liigan kärkisijoille.

                               Lätkä lentää.....Kisapuistossa

Tällä kertaa siis postaus, minkä kohdetta ei vielä ole. Olen itse vaan niin innokas Saipan kannattaja, ettei tätä stooria voinut jättää kirjoittamatta.... Kiitos Jussi ja SaiPa, meidän pojat on parhaat! 

PS. Jussi, kiitos kaikesta ja olen varma, että toimit jatkossakin SaiPan edun eteen. Voisitte oikeastaan kähmiä sen mitalin tänä keväänä.......

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi ovat aina tervetulleita